Svjetski dan čitanja naglas

Učenici naše škole, potaknuti nastavnicama bosanskoga jezika i književnosti, različitim su aktivnostima obilježili Svjetski dan čitanja naglas.
Učenici su igrali igru Priča u krug. Upoznali se s načinom nastajanja nove priče. Na ploči je bio postavljen predložak s uputama za igru. Svaki element kompozicije priče imao je nekoliko rečenica. One su bile započete samo početnom riječju, a učenici su trebali osmisliti završetak. Zajedno su odredili žanr, a zatim krenuli stvarati priču. Učenici su redom osmišljavali likove, mjesto radnje, događaje i vođeni uputama, došli su do završetka. Sjedili su u krugu, pažljivo slušali svoje prethodnike kako bi priča imala smisla i kako bi znali u kojem smjeru trebaju nastaviti radnju. Uživali su u ovoj aktivnosti, a posebno su se radovali kada smo pročitali njihove ideje kao cjelovitu priču.
Čitajmo da ne ostanemo bez riječi!
Druga aktivnost bila je pripremiti tekst za čitanje naglas.
Neki su predstavili odlomke iz knjiga koje čitaju u slobodno vrijeme, neki su čitali omiljene, neki bajke, lektire, neki su napisali svoje priče i pjesme. Uživali su čitajući naglas, a za ljepši ugođaj mijenjali su i školsko ozračje. Učenici su čitali u učionici, u predvorju, na dvorištu i u školskoj biblioteci. Čas čitanja bio je ispunjen poučnim, kreativnim i zanimljivim sadržajima. Ostvarili smo cilj obilježavanja ovog značajnog datuma. Razvili svoje čitateljske navike, obogatili usmeno i pisano izražavanje, uvježbavali vještinu slušanja, razvijali kognitivne sposobnosti, kreativnost i empatiju te se svi zajedno dobro zabavili.
„Znaš da si pročitao dobru knjigu kada nakon što pročitaš zadnju stranicu se osjećaš kao da si izgubio prijatelja.”
Paul Sweeney